The songs from a person called human.

p/s: No matter how gifted you are, not everyone is gonna like you.
Sejukkkkk...
Saturday, August 27, 2011
Hari ni hari pertama tak da hujan lebat.
Dari minggu lepas sampai kelmarin, hujan turun tanpa hentinya.
Kawasan rumah aku dah macam Korea dah, sejuk gila.
Sampai baju pun tak boleh basuh. Abih aku nak pakai apa?
hahahaha...
Buat kuih pun sejuk, asyik ambik haba dekat oven ja...
Bila pegi kedai naik motor, perghhhh....
ketar lutut nak tekan gear!!!!Tangan pun pusing minyak banyak-banyak bagi laju.
Kalah orang yang tengah lumba...ceeeehhhh,over...
Apa-apa pun, setakat dua hari ni,aku dah selesai membakar 3 jenis biskut buatan tangan sendiri.
Huh, bangga tak da tahap.
Esok, lagi 4 jenis siap. Tapi esok mak tolong buat dua, kuih yang dia nak makan.
So,aku buat lagi dua...
Sedapppppp....
Meleleh asid hidroklorik dalam perut bila bau kuih yang tengah bakar.

By the way, bila aku tengok cita The Baker's King, aku memang minat gila.
Dah la aku suka makan, cita tu memang sedap.
Dan aku harap aku boleh jadi macam Kim Tak Gu yang pandai buat roti.
Aku bagitau mak, lepas SPM, aku nak pergi blajar and kerja dekat kedai roti.
Huh, best. Tapi aku tau susah nak pandai kalau bab-bab kemahiran ni.
Pengalaman yang penting, usaha kena la lebih.
Nasib baik mak dah ajar aku masak dari aku darjah 1.
So tak la perak sangat nanti bila masuk dapur.
Nanti bila dah pro, orang panggil Chef Nur Syuhada!!!!
Kyah!!!KYEOPTA!!!
Boleh buka bakery and cafe....
Bestnya!!!!!!!!!!!!!!!!

Insyallah, Amin...
Teruskan hari-hari terakhir Ramadhan dengan berpuasa bersungguh-sungguh ya.
Jangan lupa, kurangkan sikit percakapan kita.
Banyakkan berfikir....




←newer post
older post→