The songs from a person called human.

p/s: No matter how gifted you are, not everyone is gonna like you.
PTPTN dan BELAJAR.
Monday, April 16, 2012
2 perkara yang sama tapi tak serupa.
Memang tak sama pun.
Aku yang tak tahu apa-apa ni, Terkejut.
Bila dengar ada demonstrasi mansuh PTPTN.
Aku tak cerdik jadi aku TAK SOKONG!!!!

Hal ini kerana aku TAK CERDIK.
Ni yang aku bebetul nak marah ni.
Tadi lepas balik dari amik anugerah, aku dengar berita dalam radio.
Kereta aku x der tv.
"Sesiapa yang menyokong pemansuhan PTPTN sila bayar semula pinjaman"
NAH.......TERBAIK...

Lepas saja berita tu, keluar berita North Korea nak lancar roket ke angkasa lepas untuk kali kedua selepas percubaan pertama gagal.
KORANG NAMPAK APA AKU NAMPAK????
AKU NAMPAK KEMUNDURAN TARAF PEMIKIRAN GRADUAN MALAYSIA YANG CERDIK.
TITIK....

Boleh bagi tahu 10 sebab dekat aku kenapa nak mansuh PTPTN?
Tak paham la aku orang Malaysia ni...
Tak tahu nak bersyukur.

Orang yang nak mansuh ni sah-sah orang yang cerdik, yang boleh excel dalam pelajaran.
TAPI KALAU ORANG YANG TAK CERDIK MACAM AKU NI, MACAM MANA?
NAK CEKIK DUIT DEKAT MANA NAK BELAJAR HAH?

Aku tak nak bodoh, aku cuma tak cerdik.
Negara orang dah SAMPAI BULAN, kita baru nak KENAL TANAH.
Macam mana nak maju ni?
POLITIK kerja nak gaduh je.
Bukan nak KERJASAMA BINA NEGARA.

KAU SALAH,AKU BETUL.
TAK, KAU YANG SALAH, AKU  YANG BETUL.
LAST-LAST, DUA-DUA TAK BETUL.

PTPTN DIBERI ATAS DASAR BANTUAN SAHAJA.
BILA DAH TAMAT PENGAJIAN, DAH KERJA,BAYAR JA LA BALIK.
KALAU TAK MAMPU, TAK PAYAH PINJAM.

cuba la fikir.
mak ayah aku tak mampu nak tampung pelajaran aku.
kalau tak da PTPTN, macam mana nasib orang macam aku?
BAYANGKAN ANDA BERADA DI DALAM KASUT KAMI?
APA PERASAAN ANDA?

LAGIPUN, KALAU PTPTN MANSUH,
KORANG FIKIR KERAJAAN NAK BAGI DUIT FREE?
TAK PAYAH BAYAR BALIK?
LEPAS TU MASUK SURAT KHABAR DUNIA,
MALAYSIA BANKRUP..............
NAK?
ORANG NAK MAJU, KITA MENGUNDUR.

WAHAI RAKYAT MALAYSIA,
AKU MENYERU,
FIKIRLAH UNTUK NEGARA, BUKAN UNTUK DIRI KITA
NEGARA MAJU, KITA PUN MAJU.
PTPTN TU KERJA MENTERI, KERAJAAN,
BIARLAH MEREKA YANG MENGATURNYA.

KALAU KITA ADA IDEA YANG BERNAS,
BUAT KERTAS KERJA,
HANTAR DEKAT PEJABAT PERDANA MENTERI.
HABIS CERITA.
KALAU TAKUT MENTERI TU TAK FAHAM,
WAT VIDEO MCM KAT YOUTUBE TU,
HANTAR SEKALI.
TITIK.
FIKIR-FIKIRLAH.

ORANG LAIN DAH NAIK KE BULAN, KITA BARU NAK KENAL TANAH.

←newer post
older post→